Návrh na vydání kolaudačního rozhodnutí (stavby pravomocně povolené do 31.12.2006)

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Návrh na vydání kolaudačního rozhodnutí (stavby pravomocně povolené do 31.12.2006)

4. Základní informace k životní situaci

Dokončenou stavbu, popřípadě její část schopnou samostatného užívání nebo tu část stavby, na které byla provedena změna nebo udržovací práce, pokud tyto stavby vyžadovaly stavební povolení, lze užívat jen na základě kolaudačního rozhodnutí. Při vydávání kolaudačního rozhodnutí se postupuje podle ustanovení § 190 odst. 5 zákona        č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v účinném znění, tzn. u staveb pravomocně povolených přede dnem nabytí účinnosti nového stavebního zákona se provede kolaudační řízení podle dosavadních právních předpisů, tedy podle již zrušeného zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), a jeho prováděcí vyhlášky č. 132/1998 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Všechny žádosti může podávat vlastník pozemku nebo stavby, popř. jiná osoba která prokáže právo k nemovitosti, zástupce na základě plné moci.

Žadatelem může být  fyzická osoba (starší 18 let, způsobilá k právním úkonům), fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Spolu se žádostí se předkládají předepsané doklady (viz. formuláře žádosti), stavební úřad na základě návrhu pak vede kolaudační řízení v souladu s § 76 – 82 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) a prováděcím právním předpisem.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádosti se podávají na formulářích spolu s předepsanými přílohami. Záměr je nejlépe předem konzultovat s příslušným referentem stavebního úřadu, neboť každá stavba/situace je svým způsobem unikátní a způsob řešení či rozsah požadovaných dokladů se v závislosti na nejrůznějších podmínkách (územních, technických, vlastnických, apod.) může pro jednotlivé, byť zdánlivě podobné záměry, lišit.

8. Na které instituci životní situace řešit

Žádosti se podávají v úředních hodinách na podatelnu Magistrátu města Kladna.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Vlastní řízení vedou referenti Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jako stavebního úřadu pověřeného podle § 13 odst.1 písm.c) stavebního zákona. Seznam referentů, včetně výčtu jimi spravovaného území a úředních hodin naleznete na www.mestokladno.cz.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vyplývá z jiných bodů popisu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář ke stažení viz. výše. Veškeré další formuláře Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jsou k dispozici v elektronické formě na těchto webových stránkách pod dotčenou životní situací. Formuláře lze získat též osobně v kterékoliv kanceláři Odboru výstavby Magistrátu města Kladna v úředních hodinách.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek je nutné uhradit před vydáním rozhodnutí. Lze tak učinit osobně v pokladně Magistrátu města Kladna v úředních hodinách, a to při podání žádosti (kopii dokladu o úhradě přiložte k žádosti), případně bankovním převodem na účet Magistrátu města Kladna v průběhu řízení s tím, že údaje k platbě Vám sdělí příslušný referent. Výši správního poplatku upravuje zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů následovně:

- položka 18 bod 7 sazebníku – vydání rozhodnutí o povolení užívání stavby….1000 Kč

- položka 20 sazebníku – místní šetření nebo ohledání na místě…500 Kč za každou započatou hodinu v pracovní době správního orgánu (v případě, že byl návrh na vydání kolaudačního rozhodnutí podán po lhůtě k dokončení stavby)

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vydání rozhodnutí upravuje § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Lhůty jsou 30 až 60 dní od zahájení řízení.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Podle § 76 – 82 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) a zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky stanovuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Proti rozhodnutí Odboru výstavby Magistrátu města Kladna se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení k Odboru územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje, podáním u zdejšího správního orgánu, resp. na podatelnu Magistrátu města Kladna.

Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka.

Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Umísťování, provádění, užívání, odstraňování staveb, apod. bez opatření stavebního úřadu či v rozporu s ním či jiné porušování povinností vyplývajících ze stavebního zákona je přestupkem a jako přestupek je také sankcionováno.

Přestupky upravují § 178 – 183 stavebního zákona, pořádkovou pokutu upravuje § 173 stavebního zákona.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Odbor výstavby Magistrátu města Kladna

26. Kontaktní osoba

Ing. Jana Šmejkalová, tel. 312 604 308; jana.smejkalova@mestokladno.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

září 2019

28. Popis byl naposledy aktualizován

září 2019

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...