Žádost o povolení k užívání vodních děl

Formuláře: 

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o povolení k užívání vodních děl

4. Základní informace k životní situaci

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí vykonává funkci speciálního stavebního úřadu.

 Dle § 190 odst. 5 zákona 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) se kolaudační řízení u staveb pravomocně povolených před nabytím účinnosti tohoto zákona provede podle dosavadních právních předpisů. Z toho vyplývá, že u staveb, jejichž stavební povolení nabylo právní moci před 1. lednem 2007 se kolaudační řízení povede dle „starého“ stavebního zákona (50/1976 Sb.). V takovém případě k požádání o kolaudaci vodního díla použijeme tento formulář. U staveb pravomocně povolených po 1. lednu 2007 použijeme při žádosti o kolaudační souhlas formulář č. 12.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádat o povolení k užívání vodních děl může podávat vlastník stavby, popř. jiná osoba, která prokáže jiné právo ke stavbě.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

K žádosti o povolení užívání se předkládají doklady dle vyhlášky 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu (viz bod 10). Žádost se podává na předepsaném formuláři (viz bod 11)

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Řízení je zahájeno dnem podání žádosti do podatelny Magistrátu města Kladna.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna
odbor životního prostředí
Nám. Starosty Pavla 44
272 01 Kladno

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí, budova D, oddělení vodního hospodářství, přízemí 1.patro, č. dveří 122 

Vedoucí odboru životního prostředí
Ing. Radovan Víta, tel.: 312 604 371

Referenti oddělení vodního hospodářství:
Ing. Dana Synková, tel.: 312 604 388
Ing. Kateřina Kohlíčková, tel.: 312 604 381
Pavlína Pospíšilová, tel.: 312 604 385
Karel Sokol, DiS, tel.: 312 604 384

Úřední hodiny magistrátu:
pondělí  8:00 - 18:00 hod.
středa   8:00 - 18:00 hod.
čtvrtek 8:00 - 15:00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Stavebník předloží doklady stanovené ve vyhlášce č. 132/1998 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona, ve znění vyhlášky č. 492/2002 Sb.:

a)     popis a zdůvodnění provedených odchylek od územního rozhodnutí a stavebního povolení,

  1. u stavby, na které jsou geodetické práce zajišťovány úředně oprávněným zeměměřickým inženýrem, doklad o zajištění souborného zpracování dokumentace geodetických prací (u podzemních sítí technického vybavení ještě před jejich zakrytím),
  2. geometrický plán podle předpisů o katastru nemovitostí; tento doklad se nepřipojí, pokud nedochází ke změně vnějšího půdorysného ohraničení stavby, a u drobných staveb,
  3. doklady o jednání s orgány státní správy, pokud byla předem o stavbě vedena, a rozhodnutí, stanoviska, vyjádření, souhlasy, posouzení, popřípadě jiná opatření dotčených orgánů státní správy vyžadovaná zvláštními předpisy včetně dokladů o splnění požadavků na ochranu zdravých životních podmínek.

Dále stavebník předloží doklady stanovené v § 7c vyhlášky č. 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu:

  1. doklady, které se připojují k žádosti o kolaudační rozhodnutí podle zvláštního právního předpisu, viz výše
  2. doklady, jimiž bylo podmíněno vydání stavebního povolení nebo jejichž doložení ke kolaudaci bylo uloženo rozhodnutím podle vodního zákona,
  3. doklad, že se nový vlastník stavby stal právním nástupcem původního stavebníka, došlo-li v průběhu výstavby ke změně stavebníka,
  4. kopii povolení stavby vodního díla, pokud bylo v minulosti vydáno jiným úřadem než vodoprávním úřadem dnes příslušným k vydání kolaudačního rozhodnutí,
  5. zaměření skutečného provedení stavby, s výjimkou staveb uvedených v § 7a (domovní čistírna, studna).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o povolení užívání stavby

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Řízení o povolení užívání stavby není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vodoprávní úřad rozhodne nejdéle do 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. 

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Ve věci povolení užívání vodního díla postupuje vodoprávní úřad u staveb pravomocně povolených přede dnem nabytí účinnosti nového stavebního zákona č 183/2006 Sb., tzn. před 1.1.2007, podle „staré“ právní úpravy, tzn. podle zákona 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). U staveb pravomocně povolených po 1.1.2007 postupuje vodoprávní úřad podle zákona 183/2006 Sb., stavební zákon (viz formulář č.12 – žádost o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla)

  Dále vodoprávní úřad postupuje v souladu s vyhláškou č. 432/2001 Sb.o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb.), ve znění pozdějších předpisů.

  Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, podáním učiněným u zdejšího odboru životního prostředí, resp. na podatelnu Magistrátu města Kladna.

 Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na jeho náklady.

  Odvoláním lze napadnou výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Za porušení povinností stanovených stavebními předpisy uloží vodoprávní úřad pokutu podle stavebního zákona, popř. dle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna 
Odbor životního prostředí, oddělení vodního hospodářství

26. Kontaktní osoba

Ing. Kateřina Kohlíčková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1.11.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

1.11.2016

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...