Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění

4. Základní informace k životní situaci

Tento formulář žádosti se použije v případě záměru zbudovat u rodinného domu čistírnu odpadních vod do vod podzemních – tzn., že ČOV je vybavena zasakovacím objektem (např. drén). Čistírny odpadních vod svedené do nepropustné jímky, ze které jsou následně rozstřikovány po pozemku, popř. předčištěná odpadní voda z ČOV je používána k zálivce nejsou vodním dílem a příslušným k jejich povolení je obecný stavební úřad.

Tento formulář byl zaveden po novelizaci vyhlášky č. 432/2001 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu a spojuje žádost č. 3 a č. 6 a usnadňuje tím žadateli jednání se stavebním úřadem. V minulosti bylo nutné vyplňovat 2 formuláře.

V povolení k vypouštění odpadních vod stanovuje vodoprávní úřad povinnost odebírat vzorky ve stanovených ukazatelích. U domovních ČOV je to zpravidla BSK5, CHSKCr a NL ve četnosti 2x ročně.

ČOV do 50 kapacity EO je možné zbudovat rovněž na ohlášení – viz životní situace Ohlášení vodních děl určených pro čištění odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel. ČOV povolené na ohlášení nemají povinnost odebírat vzorky, ale musí  prostřednictvím způsobilé osoby pověřené Ministerstvem životního prostředí provádět technické revize ČOV.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádat o povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění může každá fyzická osoba, která je způsobilá k právním úkonům nebo právnická osoba. Žadatel se může nechat v řízení zastupovat na základě plné moci.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

K žádosti se předkládají doklady dle vyhlášky 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu (viz bod 10). Žádost se podává na předepsaném formuláři (viz bod 11)

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Řízení je zahájeno dnem podání žádosti do podatelny Magistrátu města Kladna.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna
odbor životního prostředí
Nám. Starosty Pavla 44
272 01 Kladno

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí, budova D, oddělení vodního hospodářství, přízemí č. dv. 122 

Vedoucí odboru životního prostředí
Ing. Radovan Víta, tel.: 312 604 371

Referenti oddělení vodního hospodářství:
Ing. Dana Synková, tel.: 312 604 388
Ing. Kateřina Kohlíčková, tel.: 312 604 381
Pavlína Pospíšilová, tel.: 312 604 385
Karel Sokol, DiS, tel.: 312 604 384

Úřední hodiny magistrátu:
pondělí  8:00 - 18:00 hod.
středa   8:00 - 18:00 hod.
čtvrtek 8:00 - 15:00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti stavebník přiloží doklady dle §110 stavebního zákona:

  1. doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě, pokud stavební úřad nemůže existenci takového práva ověřit v katastru nemovitostí,
  2. projektovou dokumentaci,
  3. plán kontrolních prohlídek stavby,
  4. závazná stanoviska, popřípadě stanoviska nebo jiné doklady vyžadované zvláštními právními předpisy, pokud je stavebník obstaral předem.

Dále se předkládají tyto doklady stanovené v § 11fg vyhlášky č.432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu:

  1. doklady, které se připojují k žádosti o stavební povolení podle jiného právního předpisu,
  2. situaci širších vztahů místa vypouštění odpadních vod a jeho okolí, schematicky zakreslenou do mapového podkladu zpravidla v měřítku 1 : 10 000 až 1 : 50 000,
  3. kopii katastrální mapy území, jehož se povolení týká, včetně zakreslení místa vypouštění odpadních vod,
  4. vyjádření příslušného správce vodního toku k požadovanému vypouštění odpadních vod, pokud se žádost týká tohoto vodního toku,  
  5.             vyjádření osoby s odbornou způsobilostí, jedná-li se o vypouštění odpadních vod do vod podzemních, které obsahuje
    1. základní údaje, včetně identifikace zadavatele a zpracovatele vyjádření, popřípadě zpracovatele příslušné projektové dokumentace,
    2. popisné údaje, včetně identifikace hydrogeologického rajonu, útvaru podzemních vod, popřípadě kolektoru, ve kterém se nachází podzemní vody, se kterými má být nakládáno,   
    3. zhodnocení hydrogeologických charakteristik, včetně stanovení úrovně hladiny podzemních vod, mocnosti zvodnělé vrstvy směru proudění podzemních vod, se kterými má být nakládáno,
    4. zhodnocení míry rizika ovlivnění množství a jakosti zdrojů podzemních a povrchových vod nebo chráněných území vymezených zvláštními právními předpisy,
    5. zhodnocení ovlivnění režimu přírodních léčivých zdrojů nebo zdrojů přírodních minerálních vod dané zřídelní struktury, pokud se vypouštění odpadních vod v oblasti takového zdroje nachází,
    6. návrh podmínek, za kterých může být povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních vydáno, pokud může toto vypouštění mít podstatný vliv na jakost a množství podzemních vod nebo chráněná území vymezená zvláštními právními předpisy, 
  6. rozhodnutí, stanoviska, vyjádření, souhlasy, posouzení, popřípadě jiná opatření dotčených orgánů, týkající se dané věci, pokud to po žadateli vyžadují jiné právní předpisy,
  7. projektovou dokumentaci, která se v případě souvislosti povolovaného vodního díla s hraničními vodami předkládá v počtu stanoveném podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána,
  8. souhlas stavebního úřadu příslušného k vydání územního rozhodnutí, popřípadě vyjádření o souladu navrhované stavby se záměry územního plánování. 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Sazby poplatků za vydání stavebního povolení jsou stanoveny v položce 17 zákona č 634/2004 Sb., o správních poplatcích (dále jen zákon o správních poplatcích). 

V bodě 1. písm. f), kde je stanoven poplatek za stavební povolení ke stavbě čistírny odpadních vod ve výši 300,- Kč

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vodoprávní úřad rozhodne nejdéle do 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. 

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Zákon 183/2006 Sb., o územním a stavebním řízení, ve znění pozdějších předpisů.

Vyhláška 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.

Nařízení vlády 416/2010 Sb., o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění odpadních vod a náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb.), 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

V případě nedodržení povinností uloží vodoprávní úřad pokutu dle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna
Odbor životního prostředí, oddělení státní správy v oblasti životního prostředí

26. Kontaktní osoba

Ing. Kateřina Kohlíčková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1.11.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

1.11.2016

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...