Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění.

4. Základní informace k životní situaci

Tento formulář žádosti se použije v případě záměru zbudovat u rodinného domu čistírnu odpadních vod s vypouštěním do vodního toku.

 Tento formulář byl zaveden po novelizaci vyhlášky č. 432/2001 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu a spojuje žádost č. 3 a č. 6 a usnadňuje tím žadateli jednání se stavebním úřadem.

  V povolení k vypouštění odpadních vod stanovuje vodoprávní úřad povinnost odebírat vzorky ve stanovených ukazatelích. U domovních ČOV je to zpravidla BSK5, CHSKCr a NL ve četnosti 2x – 4x ročně.

  ČOV do 50 kapacity EO je možné zbudovat rovněž na ohlášení – viz životní situace Ohlášení vodních děl určených pro čištění odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel. ČOV povolené na ohlášení nemají povinnost odebírat vzorky, ale musí  prostřednictvím způsobilé osoby pověřené Ministerstvem životního prostředí provádět technické revize ČOV.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádat o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění může každá fyzická osoba, která je způsobilá k právním úkonům nebo právnická osoba. Žadatel se může nechat v řízení zastupovat na základě plné moci.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

K žádosti se předkládají doklady dle vyhlášky 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu (viz bod 10). Žádost se podává na předepsaném formuláři (viz bod 11)

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Řízení je zahájeno dnem podání žádosti do podatelny Magistrátu města Kladna.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna
odbor životního prostředí
Nám. Starosty Pavla 44
272 01 Kladno

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí, budova D, oddělení vodního hospodářství, 1. patro č. dv. 122

Vedoucí odboru životního prostředí
Ing. Radovan Víta, tel.: 312 604 371

 

Referenti oddělení vodního hospodářství:
Ing. Dana Synková, tel.: 312 604 388
Ing. Kateřina Kohlíčková, tel.: 312 604 381
Pavlína Pospíšilová, tel.: 312 604 385
Karel Sokol, DiS, tel.: 312 604 384

Úřední hodiny magistrátu:
pondělí  8:00 - 18:00 hod.
středa   8:00 - 18:00 hod.
čtvrtek 8:00 - 15:00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti stavebník přiloží doklady dle §110 stavebního zákona:

  1. doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě, pokud nelze tato práva ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem, a je-li stavebníkem společenství vlastníků jednotek, také smlouvu o výstavbě nebo rozhodnutí shromáždění vlastníků jednotek přijaté podle zvláštního právního předpisu (dále jen "doklad o právu"),
  2. projektovou dokumentaci zpracovanou projektantem, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situaci stavby, dokladovou část, zásady organizace výstavby a dokumentaci objektů,
  3. plán kontrolních prohlídek stavby a případně plán provedení kontroly spolehlivosti konstrukcí stavby z hlediska jejich budoucího využití zpracovaný nezávislým expertem na náklady stavebníka,
  4. závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady vyžadované zvláštními právními předpisy,
  5. stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem.

Dále se předkládají tyto doklady stanovené v § 11fg vyhlášky č.432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu:

  1. doklady, které se připojují k žádosti o stavební povolení podle jiného právního předpisu,
  2. situaci širších vztahů místa vypouštění odpadních vod a jeho okolí, schematicky zakreslenou do mapového podkladu zpravidla v měřítku 1 : 10 000 až 1 : 50 000,
  3. kopii katastrální mapy území, jehož se povolení týká, včetně zakreslení místa vypouštění odpadních vod,
  4. vyjádření příslušného správce vodního toku k požadovanému vypouštění odpadních vod, pokud se žádost týká tohoto vodního toku,  
  5. rozhodnutí, stanoviska, vyjádření, souhlasy, posouzení, popřípadě jiná opatření dotčených orgánů, týkající se dané věci, pokud to po žadateli vyžadují jiné právní předpisy,
  6. projektovou dokumentaci, která se v případě souvislosti povolovaného vodního díla s hraničními vodami předkládá v počtu stanoveném podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána,
  7. souhlas stavebního úřadu příslušného k vydání územního rozhodnutí, popřípadě vyjádření o souladu navrhované stavby se záměry územního plánování. 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových pro potřeby jednotlivých občanů (domácnosti) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Sazby poplatků za vydání stavebního povolení jsou stanoveny v položce 18 zákona č 634/2004 Sb., o správních poplatcích (dále jen zákon o správních poplatcích). 

  V bodě 1. písm. g), kde je stanoven poplatek za stavební povolení ke stavbě čistírny odpadních vod ve výši 300,- Kč

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vodoprávní úřad rozhodne nejdéle do 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. 

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Zákon 183/2006 Sb., o územním a stavebním řízení, ve znění pozdějších předpisů.

Vyhláška 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.

Nařízení vlády 401/2015., o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění povrchových vod a odpadních vod, náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových a do kanalizace a o citlivých oblastech.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb.), 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

V případě nedodržení povinností uloží vodoprávní úřad pokutu dle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna 
Odbor životního prostředí, oddělení státní správy v oblasti životního prostředí

26. Kontaktní osoba

Ing. Kateřina Kohlíčková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1.11.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

1.11.2016

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...