Žádost o řešení bytové situace

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o řešení bytové situace (zahrnuje přechod nájmu bytu v majetku Statutárního města Kladna – vystavení smlouvy o nájmu bytu, úpravu smlouvy o nájmu bytu na základě změny a též prodloužení smlouvy o nájmu bytu).

4. Základní informace k životní situaci

1.      Na základě Občanského zákoníku – pasáže o nájmu bytu, nájemci mají povinnost pronajímateli nahlásit jakékoliv změny, které s nájmem bytu souvisí a tyto skutečnosti je potřeba ve smlouvě o nájmu bytu upravit (dle  “Pravidel hospodaření s byty v majetku Statutárního města Kladna – Článku 4”).

2.      Na základě “Pravidel hospodaření s byty v majetku Statutárního města Kladna – Článku 5” (dále “Pravidel”) nájemci bytu žádají pronajímatele Statutární město Kladno o prodloužení platnosti smlouvy o nájmu bytu na dobu určitou (v rozmezí 45 až 30 dnů před uplynutím její platnosti), tzn. žádají o pokračování užívacích práv k pronajatému bytu (jedná se o nájemní vztahy uzavřené před r. 2020).

 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V uvedené věci mohou jednat nájemci bytu, kteří mají se Statutárním městem Kladnem uzavřenou platnou smlouvu o nájmu bytu nebo spolunájemci bytu, kteří žádají o přechod nájmu bytu v majetku Statutárního města Kladna – vystavení smlouvy o nájmu bytu, úpravu smlouvy o nájmu bytu na základě změny a též prodloužení smlouvy o nájmu bytudle postupu “Pravidel – Článek 4 a 5” a též na základě § 2279 – 2284 Oz. 

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Hlavní podmínkou je podání řádně vyplněného formuláře „Žádost o řešení bytové situace“ spolu s požadovými přílohami nájemcem či spolunájemcem  bytu, prostřednictvím Odboru správy majetku Magistrátu města Kladna – oddělení bytové politiky, nebo  prostřednictvím Podatelny Magistrátu města Kladna.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

1) Pověření pracovníci Odboru správy majetku Magistrátu města Kladna – oddělení bytové politiky prověří všechny údaje poskytnuté nájemcem bytu prostřednictvím formuláře „Žádost o řešení bytové situace“, žádost zaevidují a předloží k projednání:

             - do Bytové komise RM

             - do Rady města Kladna.

2) V případě kladného stanoviska Rady města Kladna obstaravatelská kancelář SBF Kladno s.r.o. vyzve nájemce k podpisu nové smlouvy o nájmu bytu.

3) V případě zamítavého stanoviska Rady města Kladna obstaravatelská kancelář SBF Kladno s.r.o. s touto skutečností nájemce vyrozumí.

4)  Proti zamítavému stanovisku Rady města Kladna se může žadatel do 15 dnů po obdržení zprávy

odvolat.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Odbor správy majetku – oddělení bytové politiky

pracoviště Magistrátu města Kladna

Zádušní 1841

272 01 Kladno

telefon 312 604 270 - Ing. Jana Tesaříková

Úřední hodiny pracovišť magistrátu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

--- Neuvedeno ---

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

V uvedené věci je potřeba formulář „Žádost o řešení bytové situace“, který mohou žadatelé získat na Odboru správy majetku Magistrátu města Kladna – oddělení bytové politiky.

Další možností získání formuláře je jeho stažení z webových stránek Města Kladna, uložené na adrese www.mestokladno.cz  v sekci Magistrát – Úřad → Jak si vyřídím → Bydlení a školství → Odbor správy majetku → Žádost o řešení bytové situace.

Žadatelé řádně vyplněný formulář „Žádost o řešení bytové situace“ dále doplní: 

a) o vyjádření obstaravatelské kanceláře SBF Kladno s. r. o., zda nájemce bytu nedluží na nájmu bytu spolu s příslušenstvím

b) o vyjádření Odboru finančního - Magistrátu města Kladna, zda nájemce a osoby, které jsou v uvedené domácnosti evidovány, nejsou dlužníky vůči Statutárnímu městu Kladnu

c) o ověřenou kopii smlouvy o nájmu bytu, spolu s aktuálním evidenčním listem, který lze na vyžádání získat od obstaravatelské kanceláře SBF Kladno s. r. o.

d) o potřebné listiny, které je nutné předložit v případě změn či úprav ve smlouvě o nájmu bytu: (např. při úmrtí manžela/ky úmrtní list, při změně příjmení oddací list, rozhodnutí matriky o změně jména či příjmení, soudní rozhodnutí o rozvodu nebo o výlučném uživateli bytu, doklad o odstěhování jednoho ze spolunájemců, apod.)

Poznámka:

V samotném formuláři „Žádost o řešení bytové situace“ vyplňují občané své osobní údaje, které následně Statutární město Kladno bude zpracovávat. Více informací je uvedeno přímo v příslušném formuláři, případně na adrese www.mestokladno.cz/GDPR.

V případě jakýchkoliv dotazů o zpracování osobních údajů se mohou občané obrátit na pověřence pro ochranu osobních údajů Magistrátu města Kladna, na telefonním čísle 312 604 445 či na e-mailové adrese poverenec@mestokladno.cz.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky neúčtujeme, ale mohou nastat poplatky:

Odbor kancelář primátora - oddělení matriky:

·      za jednu ověřenou listinu (pokud by žadatel chtěl ověřit nájemní smlouvu, popř. jiné listiny) se účtuje správní poplatek 30,- Kč v hotovosti/ za jednu ověřenou stránku listiny A4.

Odbor kancelář primátora - oddělení matriky, nebo Informační středisko:

·      za kopírování listiny se účtuje poplatek 3,- Kč v hotovosti/ za jednu okopírovanou stránku A4.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vyřízení údajů poskytnutých prostřednictvím formuláře „Žádost o řešení bytové situace“ trvá přibližně cca 6 – 8 týdnů, neboť žádost se po zpracování předkládá k projednání jak do Bytové komise RM, tak do Rady města.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Statutární město Kladno postupuje dle příslušných právních norem uvedených v Občanském zákoníku a také dle platných „Pravidel hospodaření s byty v majetku Statutárního města Kladna“.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Za opravné prostředky lze v této věci vznést: dodatečná doplnění k žádosti, popř. odvolání k zaslanému vyrozumění.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Občan v žádosti potvrzuje, že všechny údaje, které v žádosti uvedl, jsou pravdivé. V případě uvedení nepravdivých informací, se může Statutární město Kladno obrátit na soud.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna
Odbor správy majetku – oddělení bytové politiky

26. Kontaktní osoba

Ing. Jana Tesaříková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

29. 6. 2020

28. Popis byl naposledy aktualizován

29. 6. 2020

29. Datum konce platnosti popisu

„Nestanoveno“

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...