Žádost o uzavření smlouvy na hrobová a urnová místa

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o uzavření smlouvy na hrobová a urnová místa.

4. Základní informace k životní situaci

Smlouvu na nájem a služby spojené s nájmem hrobového místa   musí  uzavřít každá osoba, která užívá hrobové místo na území Statutárního města Kladna. Na hrobová místa vyplacena tzv. „ na dobu trvání hřbitova „ se uzavírá smlouva na služby spojené s nájmem hrobového místa.

Žádost o přidělení nového místa a následné uzavření smlouvy  podávají  občané ČR, případně cizinci, kteří se zdržují v obvodu jeho působnosti. Hrobová místa se přidělují na všech hřbitovech výše uvedeného  správního obvodu, umožňují-li to provozní podmínky a Řád veřejného pohřebiště.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba starší 18 ti let u přidělení nového hrobového místa, u pronajatého hrobového místa  nájemce, spoluvlastník, dědic, v případě již uzavřené smlouvy osoba uvedená jako následující uživatel a dále pověřený zástupce  ( po předložení plné moci).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Další podmínky a požadavky:

  • doklady musí být předloženy v originále nebo ověřené kopii,
  • v případě zjištěných rozporů v údajích  se nájemce v čestném prohlášení  zavazuje,  prokáže-li se v budoucnu, že vlastníkem hrobového příslušenství  či dokladu o vyplacení je jiná osoba, uspokojí nároky této osoby u uhradí  náklady pronajímatele, které vznikly z nepravdivého prohlášení
  • ztrátu, odcizení dokladu držitel oznamuje osobně

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žadatel se dostaví osobně s občanským průkazem a předloží doklady o hrobovém místě (kvitanci, smlouvu).

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna
nám. Starosty Pavla  44
272 52 Kladno

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Odbor  životního prostředí  -hřbitovní správa
pracoviště magistrátu – náměstí Starosty Pavla 44
272 52 Kladno
budova D, přízemí č. dveří 020,  Šaldová, Mouchová
telefon 312 604 375, 312 604 374

Úřední hodiny pracovišť magistrátu:
pondělí       8:00 - 18:00 hod.
středa        8:00 - 18:00 hod.
čtvrtek       8:00 - 15:00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Uzavření smlouvy na hrobové nebo urnové místo

  • občanský průkaz
  • kvitance

Sjednání nájmu a poplatku za služby s nájmem spojených na další období

  • kvitance od hrobového místa
  • smlouva uzavřená na nájem a služby spojené s nájmem hrobového místa

Přidělení nového hrobového místa

  • občanský průkaz
  • úmrtní list

Při ztrátě kvitance nebo smlouvy

  • občanský průkaz
  • čestné prohlášení ( vydává se při oznámení ztráty  )

Při změně nájemce uzavřené smlouvy

  • občanský průkaz
  • doklad potvrzující nový údaj ( rozhodnutí o změně jména, příjmení, rodný list,úmrtní list, rozhodnutí soudu, doklad o dědickém řízení)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

  • Formulář  „ Čestné prohlášení „  ( vyplňuje se při ztrátě kvitance )
  • „ Dohoda o postoupení hrobového místa „ ( vyplňuje se při převodu na nového uživatele) .

Žádosti jsou  k dispozici na  Magistrátu města Kladna, náměstí Starosty Pavla 44, odbor životního prostředí – hřbitovní správa

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky za nájem a služby s nájmem spojené, ukládání uren a ostatní hřbitovní práce se řídí  ,,Ceníkem pohřebních a hřbitovních služeb“ platným pro pohřebiště na území Statutárního města Kladna, viz. příloha.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Doklad o  pronajatém  místě se vydává ihned, pokud jsou uhrazeny patřičné poplatky, vyplněná a podepsaná smlouva uživatelem se následně potvrdí pronajímatelem a zasílá nájemcům.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 256/01  Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů,

Nařízení statutárního města Kladna č.1/10, kterým se stanoví ceny za nájem hrobových míst, za služby s nájmem spojené a za další hřbitovní práce a služby na pohřebištích ve správě statutárního města Kladna.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

V případě, že nájemce nesouhlasí  s navrženými podmínkami smlouvy, probíhá další jednání až do dovršení dohody.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Bude postupováno dle § 25, odst.7  Zákona č. 256/2001 Sb. o pohřebnictví a o změně některých zákonů.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna 

Odbor životního prostředí

26. Kontaktní osoba

J. Mouchová, J.Šaldová

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

3. 2. 2007

28. Popis byl naposledy aktualizován

29. 2. 2016

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...