Žádost o vydání kolaudačního souhlasu

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o vydání kolaudačního souhlasu.

4. Základní informace k životní situaci

Stavbu lze užívat jen k účelu vymezenému zejména v kolaudačním rozhodnutí nebo v kolaudačním souhlasu. Nevyžaduje-li stavba kolaudaci, lze ji užívat jen k účelu vymezenému v povolení stavby.

Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, uvedenou v § 103 odst. 1 písm. e) bodech 4 až 8 stavebního zákona, nebo stavbu, u které postačí ohlášení stavebnímu úřadu podle § 104 odst. 1 písm. a) až d) a k) stavebního zákona nebo podle zvláštního právního předpisu, nebo pokud vyžaduje stavební povolení, a jedná-li se o

a) stavbu veřejné infrastruktury,

b) stavbu, jejíž vlastnosti nemohou budoucí uživatelé ovlivnit,

c) stavbu, u které bylo stanoveno provedení zkušebního provozu,

d) změnu stavby, která je kulturní památkou,

lze užívat pouze na základě kolaudačního souhlasu, nebo kolaudačního rozhodnutí. Stavebník zajistí, aby byly před započetím užívání stavby provedeny a vyhodnoceny zkoušky a měření předepsané zvláštními právními předpisy.

Kolaudační souhlas nebo kolaudační rozhodnutí vydává ten stavební úřad, který vydal povolení stavby.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Všechny žádosti může podávat vlastník pozemku nebo stavby, popř. jiná osoba která prokáže právo k nemovitosti, zástupce na základě plné moci.

Žadatelem může být  fyzická osoba (starší 18 let, způsobilá k právním úkonům), fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Stavebník v žádosti uvede identifikační údaje o stavbě a předpokládaný termín jejího dokončení. Pro vydání kolaudačního souhlasu stavebník opatří závazná stanoviska dotčených orgánů k užívání stavby vyžadovaná zvláštními právními předpisy. Stavebník dále předloží údaje určující polohu definičního bodu stavby a adresního místa, dokumentaci skutečného provedení stavby, pokud při jejím provádění došlo k nepodstatným odchylkám oproti ověřené dokumentaci nebo ověřené projektové dokumentaci. Jde-li o stavbu technické nebo dopravní infrastruktury, předloží dokumentaci geodetické části skutečného provedení stavby. Pokud je stavba předmětem evidence v katastru nemovitostí nebo její výstavbou dochází k rozdělení pozemku, doloží stavebník též geometrický plán. Pokud se stavba nachází na území obce, která vede technickou mapu obce a pro účely jejího vedení vydala obecně závaznou vyhlášku, stavebník rovněž doloží doklad o tom, že příslušnému obecnímu úřadu byly ohlášeny a doloženy změny týkající se obsahu technické mapy obce.

Stavební úřad do 15 dnů ode dne doručení žádosti stavebníka stanoví termín provedení závěrečné kontrolní prohlídky stavby a současně uvede, které doklady při ní stavebník předloží (doklady prokazující řádné a bezpečné užívání stavby; výčet dokladů, tj. zkoušek a měření předepsaných zvláštními právními předpisy, se odvíjí od charakteru a rozsahu stavby, a lze předem konzultovat s příslušným referentem stavebního úřadu). Závěrečná kontrolní prohlídka stavby musí být vykonána do 45 dnů ode dne doručení žádosti o vydání kolaudačního souhlasu. Při závěrečné kontrolní prohlídce stavební úřad projedná nepodstatné odchylky od ověřené dokumentace nebo ověřené projektové dokumentace.

Je-li žádost o kolaudační souhlas úplná a dokončená stavba, popřípadě část stavby schopná samostatného užívání, je v souladu s povolením stavby a dokumentací, nebo ověřenou projektovou dokumentací, v souladu se stanovisky nebo závaznými stanovisky, popřípadě rozhodnutími dotčených orgánů, byla-li vydána podle zvláštních právních předpisů, jsou dodrženy obecné požadavky na výstavbu a skutečné provedení stavby nebo její užívání nebude ohrožovat život a veřejné zdraví, život nebo zdraví zvířat, bezpečnost anebo životní prostředí, stavební úřad vydá do 15 dnů ode dne provedení závěrečné kontrolní prohlídky kolaudační souhlas, který je dokladem o povoleném účelu užívání stavby.

Dojde-li stavební úřad k závěru, že žádost není úplná nebo nejsou splněny podmínky pro vydání kolaudačního souhlasu, rozhodne usnesením o provedení kolaudačního řízení; toto usnesení se oznamuje pouze stavebníkovi a nelze se proti němu odvolat. Právní mocí usnesení je zahájeno kolaudační řízení. Žádost o kolaudační souhlas se považuje za žádost o vydání kolaudačního rozhodnutí; pokud je to pro posouzení záměru nezbytné, vyzve stavební úřad žadatele k doplnění žádosti.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádosti se podávají na formulářích spolu s předepsanými přílohami. Záměr je nejlépe předem konzultovat s příslušným referentem stavebního úřadu, neboť každá stavba/situace je svým způsobem unikátní a způsob řešení či rozsah požadovaných dokladů uvedených v bodě 6 se v závislosti na nejrůznějších podmínkách (územních, technických, vlastnických, apod.) může pro jednotlivé, byť zdánlivě podobné záměry, lišit.

8. Na které instituci životní situace řešit

Žádosti se podávají v úředních hodinách na podatelnu Magistrátu města Kladna.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Vlastní řízení vedou referenti Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jako stavebního úřadu pověřeného podle § 13 odst.1 písm.c) stavebního zákona. Seznam referentů, včetně výčtu jimi spravovaného území a úředních hodin naleznete na www.mestokladno.cz

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vyplývá z jiných bodů popisu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář žádosti ke stažení viz. výše. Veškeré další formuláře Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jsou k dispozici v elektronické formě na těchto webových stránkách pod dotčenou životní situací. Formuláře lze získat též osobně v kterékoliv kanceláři Odboru výstavby Magistrátu města Kladna v úředních hodinách.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů se nevyměřuje.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

60 dnů za předpokladu, že stavba byla provedena v souladu s jejím povolením (opatřením stavebního úřadu), byly předloženy požadované doklady, je bezpečná a provozuschopná a jsou splněny veškeré další zákonné požadavky.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Podle § 119 – 122 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Souhlas lze přezkoumat v přezkumném řízení, které lze zahájit do 1 roku ode dne, kdy souhlas nabyl právních účinků. Rozhodnutí ve věci v přezkumném řízení v prvním stupni nelze vydat po uplynutí 15 měsíců ode dne, kdy souhlas nabyl právních účinků. K přezkumnému řízení je příslušný správní orgán nadřízený stavebnímu úřadu, který souhlas vydal. Nadřízeným správním orgánem Odboru výstavby Magistrátu města Kladna je Odbor územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje. Přezkumné řízení dále upravují příslušná ustanovení zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Umísťování, provádění, užívání, odstraňování staveb, apod. bez opatření stavebního úřadu či v rozporu s ním či jiné porušování povinností vyplývajících ze stavebního zákona je přestupkem a jako přestupek je také sankcionováno.

Přestupky upravují § 178 – 183 stavebního zákona, pořádkovou pokutu upravuje § 173 stavebního zákona.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Odbor výstavby Magistrátu města Kladna

26. Kontaktní osoba

Ing. Jana Šmejkalová, tel. 312 604 308; jana.smejkalova@mestokladno.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

září 2019

28. Popis byl naposledy aktualizován

září 2019

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...