Žádost o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla.

4. Základní informace k životní situaci

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí vykonává funkci speciálního stavebního úřadu.

 Dle § 190 odst. 5 zákona 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) se kolaudační řízení u staveb pravomocně povolených před nabytím účinnosti tohoto zákona provede podle dosavadních právních předpisů. Z toho vyplývá, že u staveb jejichž stavební povolení nabylo právní moci po 1. lednu 2007 se postupuje podle „nového“ zákona (183/2006 Sb.)

  U staveb, které mohou být užívány pouze na základě kolaudačního souhlasu požádá stavebník na předepsaném formuláři stavební úřad o jeho vydání. Kolaudačnímu souhlasu podléhají všechny stavby, jejichž vlastnosti nemohou budoucí uživatelé ovlivnit, např. stavby občanské infrastruktury (vodovodní a kanalizační řady). Zda stavba podléhá nebo nepodléhá kolaudačnímu souhlasu je uvedeno v podmínkách stavebního povolení.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádat o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla může podávat vlastník stavby, popř. jiná osoba, která prokáže jiné právo ke stavbě.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

K žádosti o vydání kolaudačního souhlasu s užíváním vodního díla se předkládají doklady dle vyhlášky 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu (viz bod 10). Žádost se podává na předepsaném formuláři (viz bod 11)

Stavební úřad do 15 dnů od doručení žádosti stavebníka stanoví termín provedení závěrečné kontrolní prohlídky stavby a současně uvede, které doklady při ní stavebník předloží.

Při závěrečné kontrolní prohlídce stavební úřad zejména zkoumá, zda byla stavba provedena v souladu s ohlášením stavebnímu úřadu, podle vydaného stavebního povolení a ověřené projektové dokumentace a zda jsou dodrženy obecné požadavky na výstavbu. Dále zkoumá, zda skutečné provedení stavby nebo její užívání nebude ohrožovat život a veřejné zdraví, život a zdraví zvířat, bezpečnost anebo životní prostředí. Jestliže stavební úřad nezjistí závady bránící bezpečnému užívání stavby nebo rozpor se závaznými stanovisky, vydá do 15 dnů ode dne provedení závěrečné kontrolní prohlídky kolaudační souhlas, který je dokladem o povoleném účelu užívání stavby. Kolaudační souhlas není správním rozhodnutím.

Jsou-li na stavbě zjištěny závady bránící jejímu bezpečnému užívání nebo rozpor se závaznými stanovisky podle odstavce 1, stavební úřad kolaudační souhlas nevydá a rozhodnutím, které je prvním úkonem v řízení, užívání stavby zakáže; účastníkem řízení je stavebník, vlastník stavby, popřípadě budoucí uživatel stavby. Odvolání proti rozhodnutí nemá odkladný účinek. Stavebník oznámí písemně odstranění nedostatků stavebnímu úřadu, který po ověření, že oznámení odpovídá skutečnosti, vydá kolaudační souhlas do 15 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení stavebníka.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti do podatelny Magistrátu města Kladna.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna
odbor životního prostředí
Nám. Starosty Pavla 44
272 01 Kladno

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Magistrát města Kladna, odbor životního prostředí, budova D, oddělení vodního hospodářství, 1.patro, č. dveří 122  

Vedoucí odboru životního prostředí
Ing. Radovan Víta, tel.: 312 604 371

Referenti oddělení vodního hospodářství:
Ing. Dana Synková, tel.: 312 604 388
Ing. Kateřina Kohlíčková, tel.: 312 604 381
Pavlína Pospíšilová, tel.: 312 604 385
Karel Sokol, DiS, tel.: 312 604 384

Úřední hodiny magistrátu:
pondělí 8:00 - 18:00 hod.
středa   8:00 - 18:00 hod.
čtvrtek 8:00 - 15:00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Stavebník předloží doklady stanovené ve vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu:

  1. Geometrický plán potvrzený katastrálním úřadem (pokud je stavba předmětem evidence v katastru nemovitostí nebo její výstavbou dochází k rozdělení pozemku; doklad se nepřipojí, pokud nedochází ke změně vnějšího půdorysného ohraničení stavby) včetně vyznačení údajů určujících polohu definičního bodu stavby a adresního místa.
  2. Dokumentace geodetické části skutečného provedení stavby u staveb  technické nebo dopravní infrastruktury.
  3. Doklad o tom, že příslušnému obecnímu úřadu byly ohlášeny a doloženy změny týkající se obsahu technické mapy obce.
  4. Doklady o výsledcích zkoušek a měření předepsaných zvláštními právními předpisy.
  5. Doklady o výsledcích zkušebního provozu, pokud byl prováděn.
  6. Doklady prokazující shodu vlastností použitých výrobků s požadavky na stavby (§ 156 stavebního zákona).
  7. Jiné doklady stanovené v povolení stavby.
  8. Dokumentace skutečného provedení stavby (došlo-li k nepodstatným odchylkám

proti povolení stavby nebo ověřené projektové dokumentaci).

  1. Plná moc v případě zastupování stavebníka, není-li udělena plná moc pro více řízení, popřípadě plná moc do protokolu.
  2. Certifikát autorizovaného inspektora, pokud byl vyhotoven.
  3. Závazná stanoviska dotčených orgánů k užívání stavby, pokud jsou zvláštním právním předpisem pro užívání stavby vyžadována
  4. Stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury o provedení kontroly způsobu napojení stavby (pokud byla předem vyžadována)

Dále stavebník předloží doklady stanovené v § 11a vyhlášky č. 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu:

  1. doklady, které se připojují k žádosti o vydání kolaudačního souhlasu podle jiného právního předpisu, viz výše
  2. projektovou dokumentaci, která se v případě souvislosti povolovaného vodního díla s hraničními vodami předkládá v počtu stanoveném podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána,
  3. doklad o zajištění souborného zpracování dokumentace geodetických prací (u podzemních sítí technického vybavení ještě před jejich zakrytím), s výjimkou staveb uvedených v § 7a (domovní čistírna odpadních vod, studna nebo jiné vodní dílo potřebné k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností)),
  4. doklad, že se nový vlastník stavby stal právním nástupcem původního stavebníka, došlo-li v průběhu výstavby ke změně stavebníka. 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání kolaudačního souhlasu není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Stavební úřad do 15 dnů ode dne doručení žádosti stavebníka stanoví termín závěrečné kontrolní prohlídky stavby. Pokud stavební úřad na závěrečné kontrolní prohlídce zjistí, že stavbu lze bezpečné užívat a není v rozporu se závaznými stanovisky vydá do 15 dnů ode dne provedení závěrečné kontrolní prohlídky kolaudační souhlas.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Ve věci vydání kolaudačního souhlasu postupuje vodoprávní úřad u staveb pravomocně povolených přede dnem nabytí účinnosti nového stavebního zákona č 183/2006 Sb., tzn. před 1.1.2007, podle „staré“ právní úpravy, tzn. podle zákona 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). U staveb pravomocně povolených po 1.1.2007 postupuje vodoprávní úřad podle zákona 183/2006 Sb., stavební zákon (viz formulář č. 12 – žádost o vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodního díla).

  Dále vodoprávní úřad postupuje v souladu  se zákonem 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů a s vyhláškou č. 432/2001 Sb., o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Kolaudační souhlas není správní rozhodnutím a nelze se proti němu odvolat.

  Zákaz užívání stavby je rozhodnutím, které nemá odkladný účinek a lze se proti němu odvolat.  

  Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb.), ve znění pozdějších předpisů.

  Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, podáním učiněným u zdejšího odboru životního prostředí, resp. na podatelnu Magistrátu města Kladna.

 Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na jeho náklady.

  Odvoláním lze napadnou výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Za porušení povinností stanovených stavebními předpisy uloží vodoprávní úřad pokutu podle stavebního zákona, popř. dle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna 
Odbor životního prostředí, oddělení státní správy v oblasti životního prostředí

26. Kontaktní osoba

Ing. Kateřina Kohlíčková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1.11.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

1.11.2016

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...