Žádost o vydání stavebního povolení

Odkazy:

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o stavební povolení

4. Základní informace k životní situaci

Stavební povolení se vyžaduje u staveb všeho druhu bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, účel a dobu trvání, nestanoví-li stavební zákon jinak (u vybraných druhů staveb postačí ohlášení, viz. § 104 stavebního zákona).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Všechny žádosti může podávat vlastník pozemku nebo stavby, popř. jiná osoba která prokáže právo k nemovitosti, zástupce na základě plné moci.

Žadatelem může být  fyzická osoba (starší 18 let, způsobilá k právním úkonům), fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žádost o stavební povolení musí být úplná a záměr musí být v souladu s požadavky § 111 stavebního zákona a dalšími zákonnými požadavky.

Žádost o stavební povolení obsahuje identifikační údaje o stavebníkovi, o pozemku, základní údaje o požadovaném záměru, jeho rozsahu a účelu, způsobu a době provádění, údaj o tom, kdo bude stavební záměr provádět, a vyjádření vlastníka sousední nemovitosti, je-li třeba, aby umožnil provedení stavebního záměru ze své nemovitosti; u dočasné stavby rovněž dobu jejího trvání a návrh úpravy pozemku po jejím odstranění.

K žádosti o stavební povolení stavebník připojí

a) souhlas k provedení stavebního záměru podle § 184a (souhlas vlastníka pozemku nebo stavby, pokud jím není stavebník); souhlas musí být vyznačen na situačním výkresu,

b) územní rozhodnutí nebo veřejnoprávní smlouvu územní rozhodnutí nahrazující anebo územní souhlas, pokud je jejich vydání stavebním zákonem vyžadováno a nevydal je stavební úřad příslušný k povolení stavby,

c) závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady podle zvláštních právních předpisů nebo stavebního zákona, nevydává-li se společné závazné stanovisko podle § 4 odst. 7 stavebního zákona,

d) stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem,

e) projektovou dokumentaci (podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb v účinném znění), zpracovanou projektantem, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situační výkresy, dokumentaci objektů a technických a technologických zařízení a dokladovou část (2x paré, je-li záměr na území města Kladna, v ostatních případech 3x),

f) návrh plánu kontrolních prohlídek stavby.

Pokud k žádosti o stavební povolení není připojena projektová dokumentace nebo pokud není zpracována oprávněnou osobou, stavební úřad takovou žádost neprojednává a řízení zastaví; usnesení o zastavení řízení se oznamuje pouze stavebníkovi.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádosti se podávají na formulářích spolu s předepsanými přílohami. Záměr je nejlépe předem konzultovat s příslušným referentem stavebního úřadu, neboť každá stavba/situace je svým způsobem unikátní a způsob řešení či rozsah požadovaných dokladů uvedených v bodě 6 se v závislosti na nejrůznějších podmínkách (územních, technických, vlastnických, apod.) může pro jednotlivé, byť zdánlivě podobné záměry, lišit.

8. Na které instituci životní situace řešit

Žádosti se podávají v úředních hodinách na podatelnu Magistrátu města Kladna.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Vlastní řízení vedou referenti Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jako stavebního úřadu pověřeného podle § 13 odst.1 písm.c) stavebního zákona. Seznam referentů, včetně výčtu jimi spravovaného území a úředních hodin naleznete na www.mestokladno.cz

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vyplývá z jiných bodů popisu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář žádosti ke stažení viz. výše. Veškeré další formuláře Odboru výstavby Magistrátu města Kladna jsou k dispozici v elektronické formě na těchto webových stránkách pod dotčenou životní situací. Formuláře lze získat též osobně v kterékoliv kanceláři Odboru výstavby Magistrátu města Kladna v úředních hodinách.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek je nutné uhradit před vydáním společného souhlasu. Lze tak učinit osobně v pokladně Magistrátu města Kladna v úředních hodinách, a to při podání žádosti (kopii dokladu o úhradě přiložte k žádosti), případně bankovním převodem na účet Magistrátu města Kladna po podání žádosti s tím, že údaje k platbě Vám sdělí příslušný referent.

Výši správního poplatku upravuje sazebník zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů. Podle charakteru stavby se použije příslušná sazba uvedená pod položkou č. 18 sazebníku.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

V jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na základě dokladů předložených stavebníkem, rozhodne stavební úřad bez zbytečného odkladu, nejdéle však ve lhůtě do 60 dnů ode dne zahájení stavebního řízení; ve zvlášť složitých případech stavební úřad rozhodne nejdéle ve lhůtě do 90 dnů. (§ 112 odst. 3 stavebního zákona).

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Podle ustanovení § 108 – 115 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů a zároveň příslušných ustanovení zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v účinném znění, která upravují problematiku správního řízení.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky stanovuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Proti rozhodnutí Odboru výstavby Magistrátu města Kladna se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení k Odboru územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Středočeského kraje, podáním u zdejšího správního orgánu, resp. na podatelnu Magistrátu města Kladna.

Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka.

Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Umísťování, provádění, užívání, odstraňování staveb, apod. bez opatření stavebního úřadu či v rozporu s ním či jiné porušování povinností vyplývajících ze stavebního zákona je přestupkem a jako přestupek je také sankcionováno.

Přestupky upravují § 178 – 183 stavebního zákona, pořádkovou pokutu upravuje § 173 stavebního zákona.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Odbor výstavby Magistrátu města Kladna

26. Kontaktní osoba

Ing. Jana Šmejkalová, tel. 312 604 308; jana.smejkalova@mestokladno.cz 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

září 2019

28. Popis byl naposledy aktualizován

září 2019

29. Datum konce platnosti popisu

“Nestanoveno“ 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...